Board To The Death
The Dice Tower
Undead Viking

piątek, 13 stycznia 2012

REX - Ostatnie dni imperium

FFG przedstawił nieco informacji na temat mechaniki swojej nowe gry "REX - Final days of an Empire".

REX to ogłoszona w sierpniu 2011r. gra oparta na negocjacjach, zdradzie i wojnie dla trzech do sześciu graczy. Strona fabularna umieszcza wydarzenia 3000 lat przed akcją znaną z "Twilight Imperium". Areną starcia jest miasto Mecatol należące do Imperium Lazax'ian, o dominację nad którym przymierza się sześć potężnych galaktycznych ras.

Plansza REX - Final days of an Empire
Wpływy są walutą gry, przedstawiającą ukryty sprzęt wojskowy, wsparcie polityczne i pozostałe surowce jakie można znaleźć w Mecatol'u. Z punktu widzenia mechaniki Wpływy są elementem kluczowym, pozwalającym na nabywanie różnorakich aktywów.

  • z początkiem każdej rundy gracze licytują karty strategii płacąc swymi wpływami,
  • gracz wydaje swoje wpływy w każdym momencie w którym chce wprowadzić jednostki ze swojej rezerwy na planszę przez blokadę federacji Sol,
  • w grze tracone są tuziny liderów i jednostek, wpływy można wydawać by rekrutować zastępcze jednostki.
Gracze powinni pozyskiwać wpływy w każdym momencie rozgrywki gdyż ich brak może zastopować całkowicie militarny rozwój. Przyszłe materiały mają przybliżyć mechanikę kart strategii, walki i wprowadzania wojsk.

Karty wpływów
 Pozyskiwanie wpływów jest kwestią kontroli kluczowych lokacji. Oznaczone specjalnymi ikonami pola produkcyjne mogą potencjalnie dostarczyć pewną ilość wpływów w zależności od dociągniętych na początku rundy kart. By pozyskać wpływy gracz musi wprowadzić swoje jednostki na pole pokonując w drodze do tego celu wszystkich konkurentów. Należy uważać na flotę Federacji Sol, która regularnie bombarduje sektory miasta niszcząc nieosłonięte oddziały jak i czekające na zdobycie wpływy.

Jednostki graczy muszą być w ciągłym ruchu. Wypady z chronionych sektorów po surowce w dogodnych momentach, walka z przeciwnikami i ciągłe unikanie ognia z orbity ma dla graczy być sporym wyzwaniem.


Lazax'ianie
W obliczu trudności dobrze będzie mieć w zanadrzu dodatkowe źródło dochodów. Przykładowo dzięki zdolności rasowej gracz prowadzący rasę Lazax'ian będzie otrzymywał wpływy od gracza który wygra licytację karty strategii. Posiadając tą zdolność raczej nie będzie mu groziło bankructwo, będzie mógł albo licytować wyżej albo odstąpić od licytacji i jeszcze na tym zarobić.

Poza Mieszkańcami Macatol'u Lazax'ianami, gracze mogą poprowadzić do walki o dominację następujące rasy:
  • Militarną Federację Sol (która rozpoczęła ten konflikt wyprowadzając ofensywę na Macatol),
  • Naukowców z uniwersytetu Jol-Nar, odkrywców i strażników technologii ,
  • Kupców z Emiratów Hacan'u, niegdyś porozrzucanych plemion obecnie wysoce zorganizowanych handlowców,
  • Mądrych i pokojowo nastawionych mieszkańców Królestwa Xxcha rzuconych w sam środek konfliktu,
  • Dumną i okrutną Baronię Letnev mającej na swych usługach szpiegów i zabójców.
Gra ma się ukazać w sklepach jeszcze w tym kwartale, wydawca zapowiada wczesniejsze opublikowanie kolejnych materiałów objaśniających zasady.

Oryginalny artykuł w języku angielskim.
Strona gry w serwisie BGG.

(Wykorzystane zdjęcia pochodzą ze strony FFG